Beskytt deg mot svindel og ID-tyveri

Vær oppmerksom på falske e-poster og tekstmeldinger fra svindlere som utgir seg for å være NAF. Se Politiets tips og råd for hvordan du beskytter deg.

I disse elbilene får du mye bagasjerom for pengene

Trenger du god bagasjeplass, men har ikke det største budsjettet? Her er 15 elbiler hvor du får mye bagasjerom i forhold til prisen.


Bilder av 15 bagasjerom satt sammen til ett bilde.
© NAF

Ny elbilist?

Enten du skal kjøpe, lade, ta service, selge eller trenger veihjelp til din elbil – så kan vi i NAF hjelpe deg.

Illustrasjon av mann som lader elbil

Priser på bilene er hentet i midten av oktober 2023. Informasjon om nyttelast er hentet fra OFV og må anses som veiledende, da utstyrsnivå vil kunne påvirke det konkrete tallet.

Hyundai Ioniq

Med lengde på 90 centimeter og bredde på 100 centimeter har Ioniq respektabel plass i bagasjerommet, særlig med prisen tatt i betraktning. Vær obs på at høyden fra bagasjeromsgulvet til toppen av seteryggen kun er 42 centimeter. På Finn.no finner du modeller til 150.000 kroner som har kjørt rundt 60.000 kilometer.

Bagasjerommet i Hyundai Ioniq.
Bagasjerommet i Hyundai Ioniq. © NAF

Tesla Model Y

Model Y er blant de dyreste bilene på listen, men inkluderes grunnet svært god bagasjeplass. I tillegg til selve bagasjerommet har du et stort rom under gulvet, dype lommer på sidene samt et betydelig rom under panseret. Du kan kjøpe versjonen med bakhjulstrekk ny for 419.990 kroner.

Bagasjerommet i Tesla Model Y.
Bagasjerommet i Tesla Model Y. © NAF

Maxus Euniq6

Euniq6s imponerende bagasjerom er 105 centimeter langt og 103 centimeter bredt, med enda mer plass om du fjerner gulvet. Stor bakluke-åpning gir enkel innlasting. Lav nyttelast kan være problematisk om hele familien skal være med i Euniq6, men selve bagasjeplassen er det ingenting å si på. Prisen for en ny Euniq6 begynner på 399.990 kroner, mens den finnes brukt på Finn.no til 330.000 kroner.

Bagasjerommet i Maxus Euniq6.
Bagasjerommet i Maxus Euniq6. © NAF

Citroen ë-C4 X

Bagasjerommet i ë-C4 X er langt og bredt. Vær obs på at bakluke-åpningen er en del smalere enn selve bagasjerommet, som kan gjøre det utfordrende å laste inn store ting. Startprisen på ny ë-C4 X er 354.900 kroner, mens ferdig spekkede modeller som bare har kjørt noen tusen kilometer kan kjøpes brukt for 350.000 kroner.

  • Nyttelast: 381 kilo
Bagasjerommet i Citroën ë-C4 X.
Bagasjerommet i Citroën ë-C4 X. © NAF

JAC e-JS4

Den kinesiske nykommeren har et respektabelt bagasjerom, med god høyde fra bagasjeromsgulvet opp til toppen av seteryggen. Modellen inkluderes i listen i stor grad på grunn av særdeles god pris. Bilens nypris er egentlig rundt 375.000 kroner, men som følge av JACs høstkampanje kan du kjøpe en ny e-JS4 for kun 299.900 kroner.

Bagasjerommet i JAC e-JS4.
Bagasjerommet i JAC e-JS4. © NAF

Tesla Model 3

Model 3 har et langt, men noe smalt bagasjerom. I likhet med storebror Model Y får du plass til mye i rommet under gulvet i bagasjerommet og i «frunken» under panseret. Ny Tesla Model 3 kan kjøpes for 379.990 kroner, mens en brukt modell som har kjørt rundt 60.000 kilometer koster 270.000 kroner på Finn.no.

Bagasjerommet i Tesla Model 3.
Bagasjerommet i Tesla Model 3. © NAF

Nissan Leaf

Leaf har solid bagasjeplass, blant annet med hele 64 centimeter fra bagasjeromsgulvet til toppen av seteryggen. Brukt Nissan Leaf 40 kWh som har kjørt mindre enn 50.000 kilometer kan kjøpes for 150.000 kroner, mens en ny Nissan Leaf 59 e+ Acenta har kampanjepris på 284.070 kroner.

Bagasjerommet i Nissan Leaf 59 kWh.
Bagasjerommet i Nissan Leaf 59 kWh. © NAF

Volkswagen ID.3

Bagasjerommet i ID.3 er overraskende stort i forhold til størrelsen på bilen ellers. 59 centimeter fra bagasjeromsgulvet til toppen av seteryggen bidrar til at du får plass til mye bagasje. Ny Volkswagen ID.3 starter på 384.900 kroner, men du kan kjøpe en brukt som har kjørt rundt 60.000 kilometer til 250.000 kroner.

Bagasjerommet i Volkswagen ID.3.
Bagasjerommet i Volkswagen ID.3. © NAF

MG Marvel R

Marvel R har et bredt bagasjerom, men det er noe kort fra bagasjeromsgulvet til toppen av seteryggen. I utgaven med bakhjulstrekk får du med en «frunk», altså et lite bagasjerom foran under panseret. Startprisen på ny MG Marvel R er 376.990 kroner, mens brukt koster 330.000 kroner.

Bagasjerommet i MG Marvel R.
Bagasjerommet i MG Marvel R. © NAF

Mazda MX-30

MX-30 har god bredde på bagasjerommet, og er blant bilene på listen med mest fordelaktig pris. Ny Mazda MX-30 koster fra 219.900 kroner på kampanje, eller du kan kjøpe den brukt til 180.000 kroner.

Bagasjerommet i Mazda MX-30.
Bagasjerommet i Mazda MX-30. © NAF

MG5

Man forventer god bagasjeplass i en stasjonsvogn, og som den første elbil-stasjonsvognen passer MG5 godt på denne listen. Bagasjerommet er ikke blant de lengste, men du får god bredde og høyde opp til seteryggen. Gulvet kan i tillegg senkes noe. Stor bakluke-åpning gir enkel innlasting. Ny MG5 starter på 349.990 kroner, og brukt koster 280.000 kroner.

Bagasjerommet i MG5.
Bagasjerommet i MG5. © NAF

Nissan Ariya

Ariya har et langt, men først og fremst bredt bagasjerom, med 110 centimeter fra side til side. I versjonen med tohjulstrekk kan gulvet senkes betydelig. Prisen for en ny Ariya begynner på 389.700 kroner.

Bagasjerommet i Nissan Ariya.
Bagasjerommet i Nissan Ariya. © NAF

Audi e-tron

Populære Audi e-tron har et stort bagasjerom med bredde på 104 centimeter og lengde på 107 centimeter. Det er i tillegg frunk under panseret. Nyprisen på Audi e-tron, nå kalt Audi Q8 e-tron, kvalifiserer ikke til å være med på denne listen. Du kan imidlertid kjøpe en brukt e-tron som har kjørt rundt 50.000 kilometer til 350.000 kroner.

Bagasjerommet i Audi e-tron.
Bagasjerommet i Audi e-tron. © NAF

Maxus Euniq5

7-seteren Euniq5 har et enormt bagasjerom når du slår ned den bakerste seteraden og bruker bilen som en 5-seter. Med lengde på 119 centimeter og bredde på 105 centimeter får du plass til det meste. Ny Euniq5 starter på 439.900, men du kan finne den brukt til 290.000 kroner.

  • Nyttelast: 426 kilo
Bagasjerommet i Maxus Euniq5.
Bagasjerommet i Maxus Euniq5. © NAF

MG ZS EV

Bagasjerommet i ZS EV er nokså smalt. Godkjent lengde og høyde opp til seteryggen, i tillegg til svært gode priser, gjør at den likevel kommer med på listen. Ny MG ZS EV starter på 319.990 kroner, mens du kan kjøpe den brukt for rundt 175.000 kroner.

Bagasjerommet i MG ZS EV.
Bagasjerommet i MG ZS EV. © NAF