Audi e-tron
Audi har levert en svært populær elbil for hele familien med e-tron. Den første elektriske modellen til Audi ble Norges mest solgte bil i 2020.
El Prix sommer 2020
El Prix vinter 2020
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Audi e-tron er den første elektriske modellen til Audi. Bilen har blitt et kjent skue på norske veier siden de første bilene ble rullet ut i 2019. I 2020 ble e-tron den mest solgte nybilen, med 9184 solgte modeller. Bilen har blitt en bestselger mye på grunn av en opprettholdelse av Audis produksjonskvalitet og var på mange måter den første seriøse utfordreren til Tesla på elbilmarkedet.
Audi e-tron er i størrelse midt i mellom Audi Q5 og Q7, dette er med andre ord en elektrisk bil for familien. Med en rekkevidde fra 307 til 446 km (WLTP) avhengig av hvilken versjon av modellen du velger så er dette en relativt pålitelig bil for hytteturer, men kanskje ikke valget for deg som ofte tar de lengste reisene med bil. Det at modellene kommer med firehjulstrekk og hengerfeste som standard er noe av det som har gjort de populære på det norske markedet.
Fordeler
God plass
Rask lading
Firehjulstrekk og hengerfeste som standard
Ulemper
Rekkevidde
Høyt forbruk
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
To varianter ble testet denne sesongen
Audi e-tron
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
Audi e-tron 55 ladet fra 3 til 80 prosent på 28 minutter under sommertesten 2020.
Om testbilen
Chassis
SUV
Pris for testbil
666 420 kr
Rekkevidde (WLTP)
398 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
24.3 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
To varianter ble testet denne sesongen
Audi e-tron
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Om testbilen
Chassis
SUV
Pris for testbil
666 420 kr
Rekkevidde (WLTP)
398 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
24.3 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 600 liter
- Bagasjerom foran: 60 liter
Bagasjeromsstørrelsen i Audi e-tron oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
104 cm
Gulv lengde
107 cm
Høyde opp til setekant
48 cm
Åpning bredde
108 cm
Åpning høyde
70 cm
Frunk bredde
72 cm
Frunk høyde
20 cm
Frunk lengde
41 cm
Om testbilen
Chassis
SUV
Bagasjerom bak
600 liter
Nyttelast
604 kg
Taklast
75 kg
Egenvekt uten fører
2451 kg
Tillatt totalvekt
3130 kg
Hengerfeste
Ja
Tilhengervekt
1800 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?