Buddy Bike D1
God support og trøkk i motbakke og gode kjøreegenskaper gjør at sykkelen fra Buddy Bike plasserer seg blant de tre beste syklene i elsykkeltesten 2022.
Elsykkel fra Buddy Bike
Modell: Buddy D1
Forbrukerkontakt: Buddy Bike
Pris: 29 900 kroner
Totalsum: 7,7 poeng
Elsykkel med bra fart og god kraft i bakkene
Buddy Bike D1 får en tredjeplass i vår test av elsykler.
D1 har sterkt batteri og en kraftig motor som gir deg høy supportfaktor, altså at du får mye kraft når du trykker på pedalen. Det er en fordel når du skal ha god fart og når du skal kjøre i oppoverbakke.
«D1 har gode kjøreegenskaper og myk giring.
Testpanelet
Til gjengjeld trekker det mer strøm fra batteriet, og går litt ut over rekkevidden. Buddy Bike D1 når derfor ikke helt til topps i sammenlikning med de beste syklene når det gjelder rekkevidde. På flatt plan og maks supportnivå, måler laboratoriet likevel 10,8 kilometer i rekkeviddetesten.
Testpanelet fremhever at D1 har gode kjøreegenskaper og myk giring. I tillegg får sykkelen plusspoeng for systemet med reTyre dekk, med piggdekk som enkelt kan monteres på dekkene med glidelås.
Produktfakta
Motor | Bafang M420 |
---|---|
Antall gir | 10 |
Batteri/plassering (Wh) | Guangdong Greenway Tech/I rammen (672) |
Støtdemping | Forgaffel |
Type av bremser | Hydrauliske skivebremser |
Egenvekt sykkel | 26,84 kg |
Oppgitt maksvekt (sykkel + fører + last) | 125 kg |
Utvalgte måleverdier fra laboratorietesten
Maksvekt, svakeste bremser på tørt underlag | Foran: 353 N /Bak: 317 N |
---|---|
Mekanisk motstand/tap pedalkraft | 39,6 W |
Supportfaktor (maks) | 3 |
Maks hastighet | 27,6 km/t |
Beregnet rekkevidde i lab | 99,3 km |
Maks effekt på 20 km/h og 60 rpm inkl. 250W pedalkraft | 419 W |
Testresultat karakter 1 til 10
Rekkevidde og support (40 %) | 8,5 |
---|---|
Bremser (20 %) | 7,2 |
Kjøreegenskaper og håndtering (20 %) | 7,5 |
Teknisk prestasjon (20 %) | 6,7 |
Totalvurdering (100 %) | 7,7 |
Er din sykkel registrert?
Vi har laget et sykkelmedlemskap for deg med ett mål: Å skape en tryggere og enklere sykkelhverdag.
Publisert: 4. juni 2022
Sist oppdatert: 30. november 2023