Batavus Razer E-GO
Svak motor og lav rekkevidde gjør at sykkelen fra Batavus havner et stykke bak i testen av elsykler 2022.
Elsykkel fra Batavus
Modell: Razer E-go
Forbrukerkontakt: Batavus
Pris: 29 995 kroner
Totalsum: 7,2 poeng
Batavus er til salgs via nettbutikk fra Sverige.
Citybike med komfortabelt sete og gode bremser
Batavus Razer E-go er en sykkel med litt svak motor. I tillegg avdekker testen at sykkelen mister mye kraft fra du trør på pedalen og til kraften når bakhjulet.
Dette er med andre ord ikke førstevalget for deg som vil ha elsykkel med mye fart, eller en sykkel med god trøkk til bruk i oppoverbakkene.
Derfor får Batavus Razer E-go i lav teknisk score i lab-testen.
På plussiden, så gjør Batavus det svært godt i bremsetesten. Testpanelet gir også gode tilbakemeldinger på kjøreegenskaper og komfort. Batavus oppleves som stabil og med komfortabelt sete.
Testpanelet reagerer på at det er høy lyd fra motoren og på at girveksleren er litt kronglete. Dette trekker også totalscoren noe ned.
Produktfakta
Motor | Bosch Active Line Plus |
---|---|
Antall gir | 7 |
Batteri (Wh) | Bosch Powerpack (482) |
Støtdemping | Ingen støtdemping |
Type av bremser | Hydrauliske skivebremser |
Egenvekt sykkel | 24,06 kg |
Oppgitt maksvekt (sykkel + fører + last) | 130 kg |
Utvalgte måleverdier fra laboratorietesten
Maksvekt, svakeste bremser på tørt underlag | 440,3 N framme / 411,8 N bak |
---|---|
Mekanisk motstand/tap pedalkraft | 55,1 Watt |
Supportfaktor (maks) | 2,2 |
Maks hastighet | 25,5 km/t |
Beregnet rekkevidde i lab | 91,1 km/t |
Maks effekt på 20 km/h og 60 rpm inkl. 250W pedalkraft | 265 Watt |
Testresultat karakter 1 til 10
Rekkevidde og support (40 %) | 7,8 |
---|---|
Bremser (20 %) | 8,4 |
Kjøreegenskaper og håndtering (20 %) | 6,8 |
Teknisk prestasjon (20 %) | 5,1 |
Totalvurdering (100 %) | 7,2 |
Er din sykkel registrert?
Vi har laget et sykkelmedlemskap for deg med ett mål: Å skape en tryggere og enklere sykkelhverdag.
Publisert: 4. juni 2022
Sist oppdatert: 30. november 2023