Maxus Euniq5

I følge Maxus er Euniq5 den første elektriske familiebilen på det norske markedet i et fornuftig prissegment. Den romslige syvseteren med rekkevidde på 325 km (WLTP) er et elektrisk alternativ for alle som trenger litt ekstra sitteplasser.

Testet av

Foto: Maxus

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Med en batterikapasitet på 52,5 kWh er det ikke den kraftigste eller lengstgående bilen på markedet, men Euniq5 utfyller allikevel behovet for de som er avhengig av mer enn 5 seter i bilen. Modellen er utstyrt med moderne funksjoner og produsenten lover null ventelister.

Euniq5 er tilgjengelig for bestilling og er allerede å se på norske veier.

74

/100 av Motor
Les testen

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 425 liter med alle setene oppe. 1080 liter med bakerste seterad nede.
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i Maxus Euniq5 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet med bakerste seterad slått ned.

Fysiske mål

Gulv bredde

105 cm

Gulv lengde

119 cm

Høyde opp til setekant

42 cm

Åpning bredde

109 cm

Åpning høyde

90 cm

Om testbilen

Chassis

Flerbruksbil

Bagasjerom bak

425 liter

Nyttelast

426 kg

Egenvekt uten fører

1850 kg

Tillatt totalvekt

2351 kg

Hengerfeste

Nei

Tilhengervekt

400 kg

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller