Jeep Avenger
Jeep har lansert sin første helelektriske modell og den fremstår som en ekte Jeep som er å regne for en av de tøffeste bilene i kompakt-SUV klassen til nå. Høy bakkeklaring og gjenkjennelig design lar deg ikke ta feil av hva slags bil dette er!
El Prix vinter 2024
El Prix sommer 2023
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Ladeeffekt
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Ingen hengerfeste
Jeep Avenger har en batterikapasitet på 52 kWt og dermed en rekkevidde på opptil 400 kilometer etter WLTP-standarden. Jeep omtaler Avenger som "et viktig vendepunkt for merket og er den første av en portefølje som blir introdusert i Europa".
I ekte Jeep-ånd kan føreren velge mellom en rekke kjøremodus, blant annet "Snow", "Mud" og "Sand" som skal gi godt feste på alle typer underlag. Det som kanskje overrasker mest er at bilen for øyeblikket kun leveres med forhjulstrekk, men med 20 centimeter bakkeklaring og 156 hestekrefter skal det være mulig å oppnå det ekstra hakket med fremkommelighet som Jeep er kjent for.
Definitivt en bil for deg som har lengtet etter en helelektrisk Jeep, men også deg som ønsker en kompakt-SUV til en rimelig pris!
Fordeler
God bakkeklaring
Bra plass til bagasje
Car of the Year 2023
Ulemper
Mye hard plast i interiøret
Litt mye hjulstøy
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Jeep Avenger lader med CCS-kontakt, og skal i følge produsenten, bruke 24 minutter på å lade fra 20 til 80 prosent. Høyeste effekten bilen lader med er oppgitt å være 100kW.
Jeep Avenger
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
Under sommerens test brukte vi 30 minutter og 30 sekunder på å lade fra 10 til 80 prosent. Da hadde vi mottatt 38,8 kWt. Høyeste effekt vi registrerte var 105 kW.
Om testbilen
Pris for testbil
399 900 kr
Chassis
SUV
Rekkevidde (WLTP)
395 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
15.6 kWh
Maksimal ladeeffekt
105 kW
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Jeep oppgir at Avenger skal lade fra 20 til 80 prosent på 24 minutter. NAF oppfordrer bransjen til å oppgi ladetid fra 10 til 80 prosent, slik at det blir enklere for forbrukerne å sammenligne biler.
Jeep Avenger
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Jeep Avenger ladet fra 10 til 80 prosent på 31 minutter under vintertesten 2024.
Om testbilen
Pris for testbil
399 900 kr
Chassis
SUV
Rekkevidde (WLTP)
395 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
15.6 kWh
Netto batteripakke
50.8 kWh
Maksimal ladeeffekt
100 kW
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?