Hyundai IONIQ 5
Hyundai Ioniq 5 er en mellomklasse familiebil som kan leveres med tohjulstrekk eller firehjulstrekk. Modellen har vært svært populær på det norske markedet etter lanseringen.
El Prix vinter 2023
El Prix sommer 2022
El Prix vinter 2022
El Prix sommer 2021
Testet av
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Hyundai Ioniq 5 ble raskt en av de mest populære elektriske familiebilene i Norge etter lanseringen. Bilens innovative design har gitt estetisk inspirasjon til mange av konkurrentene vi har blitt vant med å se på norske veier.
Fordeler
Praktisk familiebil med god bagasjeplass
Justerbare for- og bakseter
God plass i bredden med akselavstand på 3 meter
Ulemper
Lav nyttelast
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
85
/100 av MotorTest av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Hyundai IONIQ 5
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
Hyundai Ioniq 5 LR AWD ladet fra 2 til 80 prosent på 21 minutter og 25 sekunder under sommertesten 2021.
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Pris for testbil
494 000 kr
Rekkevidde (WLTP)
460 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
17.7 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Hyundai IONIQ 5
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Hyundai Ioniq 5 LR AWD ladet fra 10 til 80 prosent på 29 minutter og 38 sekunder under vintertesten 2022.
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Netto batteripakke
72.6 kWh
Pris for testbil
494 000 kr
Rekkevidde (WLTP)
460 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
17.7 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Hyundai IONIQ 5
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Hyundai Ioniq 5 RWD ladet fra 10 til 80 prosent på 25 minutter og 32 sekunder under sommertesten 2022.
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Netto batteripakke
72.6 kWh
Pris for testbil
464 000 kr
Rekkevidde (WLTP)
481 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
16.8 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 527 liter
- Bagasjerom foran: 57 liter (RWD) / 24 liter (AWD)
Bagasjeromsstørrelsen i Hyundai Ioniq 5 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åningen.
Baksetene i Hyundai Ioniq 5 kan justeres fram og tilbake, som påvirker hvor stor bagasjeplass du har.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
104 cm
Gulv lengde
96 cm
Høyde opp til setekant
45 cm
Åpning bredde
103 cm
Åpning høyde
74 cm
Frunk bredde
52 cm
Frunk høyde
30 cm
Frunk lengde
39 cm
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Bagasjerom bak
527 liter
Nyttelast
445 kg
Taklast
80 kg
Egenvekt uten fører
2020 kg
Tillatt totalvekt
2540 kg
Hengerfeste
Nei
Tilhengervekt
1600 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Bilens sikkerhet
Sikkerhetsrangering i kollisjonstest (2021)
5/5
Voksne
88% beskyttelse i kollisjon
Barn
86% beskyttelse i kollisjon
Fotgjenger
63% beskyttelse i kollisjon
Sikkerhetssystemer
Ga 88% økt beskyttelse
Testen er levert av Euro NCAP
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?