Familie

XPeng G9

XPeng G9 er en stor elektrisk SUV i premiumsegmentet, som ifølge XPeng selv er skreddersydd for et norsk publikum.

El Prix sommer 2023

El Prix vinter 2024

Foto: Siv Seglem Foto: Siv Seglem (Motor) / © NAF

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

XPeng G9 er en SUV hvor du får mye bil for pengene, og som markerer seg med ekstremt rask lading. Vær imidlertid oppmerksom på lav nyttelast, til tross for mye bagasjeplass.

Fordeler

  • Behagelig luftfjæring som standard (4WD)

  • Lavt støynivå inne i kupéen

  • Masasje i både for- og bakseter

Ulemper

  • Sensitiv og høylytt kjøreassistent

  • Har ikke sidekamera som projiserer til infoskjermene

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

el prix Vinter 2024

XPeng G9

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
20 min
Maks effekt
300 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
19 min (-1min)
Maks effekt
291 kW (-3%)
Ladeeffekt (kW) vinter (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

XPeng G9 ladet fra 10 til 80 prosent på 19 minutter under vintertesten 2024.

Om testbilen

Chassis

SUV

Netto batteripakke

93.1 kWh

Pris for testbil

725 915 kr

Rekkevidde (WLTP)

520 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

21.3 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 660 liter
  • Bagasjerom foran: 71 liter

Bagasjeromsstørrelsen i XPeng G9 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

100 cm

Gulv lengde

100 cm

Høyde opp til setekant

50 cm

Åpning bredde

110 cm

Åpning høyde

75 cm

Frunk bredde

68 cm

Frunk høyde

24 cm

Frunk lengde

30 cm

Om testbilen

Chassis

SUV

Bagasjerom bak

660 liter

Nyttelast

365 kg

Egenvekt uten fører

2360 kg

Tillatt totalvekt

2800 kg

Hengerfeste

Ja

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller