Voyah Free
Voyah Free er en helektrisk modell fra en av Kina og verdens største bilprodusenter, DongFeng. Dette er en romslig SUV med en rekkevidde på 500 kilometer (WLTP).
El Prix sommer 2023
El Prix vinter 2023
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Free er den første modellen til Voyah som lanseres utenfor Kina og den kommer i form av en spenstig, helelektrisk SUV. Noe av det som gjør Voyah Free til unik er at bilen kun finnes i en versjon - med andre ord så er prisen dermed fastsatt og du trenger ikke ta hensyn til at diverse utstyrspakker kan øke prisen utover det som er annonsert.
Batterikapasiteten er på 106 kWt - noe som utgjør en rekkevidde på 500 kilometer. Den smått luksuriøse SUV'en er over 4,9 meter i lengde og veier 2,3 tonn - men kan allikevel akselerere fra 0-100 km/t på skarve 4,4 sekunder.
Fordeler
God bagasjeplass
Høy nyttelast
God benplass foran med stor bilstol bak
Ulemper
Pris
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Voyah Free lader fra 8% til 80% på 48 minutter.
Voyah Free
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
Voyah Free lader med CCS-kontakt, og skal i følge produsenten bruke 45 minutter på å lade fra 20 til 80 prosent. Høyeste effekten bilen lader med er oppgitt å være 100 kW.
Under sommerens test brukte vi 48 minutter og 36 sekunder på å lade fra 8 til 80 prosent. Da hadde vi mottatt 71,2 kWt. Høyeste effekt vi registrerte var 94 kW.
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Netto batteripakke
100 kWh
Pris for testbil
763 800 kr
Rekkevidde (WLTP)
500 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
20.2 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 560 liter
- Bagasjerom foran: 72 liter
Bagasjeromsstørrelsen i Voyah Free oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
102 cm
Gulv lengde
102 cm
Høyde opp til setekant
48 cm
Åpning bredde
107 cm
Åpning høyde
72 cm
Frunk bredde
51 cm
Frunk høyde
34 cm
Frunk lengde
54 cm
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Bagasjerom bak
560 liter
Nyttelast
530 kg
Taklast
75 kg
Egenvekt uten fører
2340 kg
Tillatt totalvekt
2945 kg
Hengerfeste
Nei
Tilhengervekt
1840 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?