Voyah Dream
Voyah er et kinsesisk bilmerke som har som prinsipp å selge elbiler i premium-klassen til en semi-premium pris! Dream kan leveres i en 7-seters familiebil for storfamiliene eller en toseters versjon for håndverkere.
El Prix vinter 2025
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Ladeeffekt
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Ingen hengerfeste
Dream har en batterikapasitet på 108,7 kWt og dermed en estimert rekkevidde på 482 kilometer etter WLTP-standarden. Modellen er romslig og måler 5,3 meter i langden og 1,95 meter i bredden. Motorkraften ligger på 320 kW(429 HK) og den store doningen tar unna 0-100 på 5,9 sekunder!
Fire av setene i sjuseteren leveres med massasjefunksjon og tre av setene har isofix-feste. Voyah Dream skiller seg ut som flerbruksbilen for deg som øsnker litt luksus - prisen ligger på nærmere 1 million kroner.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Voyah Dream
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Voyah Dream ladet fra 10 til 80 prosent på 42 minutter og 36 sekunder under vintertesten 2025.
Om testbilen
Pris for testbil
939 000 kr
Chassis
Flerbruksbil
Rekkevidde (WLTP)
482 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
26 kWh
Netto batteripakke
108.7 kWh
Maksimal ladeeffekt
125 kW
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?