Beskytt deg mot svindel og ID-tyveri

Vær oppmerksom på falske e-poster og tekstmeldinger fra svindlere som utgir seg for å være NAF. Se Politiets tips og råd for hvordan du beskytter deg.

Familie

Volkswagen ID.4

Volkswagen ID.4 er storebroren til ID.3. Størrelsesmessig plasserer den seg mellom Tiguan og Touareg, og har dermed god plass til en gjennomsnittlig familie.

El Prix vinter 2022

El Prix sommer 2021

Testet av

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

ID.4 var Volkswagens første elektriske familiebil, og er en modell som går inn i det brede SUV-segmentet. ID.4 er en mellomklasse-SUV med profil mer som en høyreist stasjonsvogn, hvor en del av høyden på 163 cm er nødvendig for å ha plass til batteripakken i gulvet pluss en romslig kupé og et rimelig stort bagasjerom - det hele innenfor 458 centimeters lengde.

Fordeler

  • Relativt stillegående

  • God bagasjeplass

  • Gode seter foran

Ulemper

  • Mangler bagasjerom foran

  • Litt overfølsomme rattknapper

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

83

/100 av Motor
Les testen

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

el prix Vinter 2022

Volkswagen ID.4

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
Kommer
Maks effekt
125 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
35 min
Maks effekt
130 kW (+4%)
Ladeeffekt (kW) vinter (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

Volkswagen ID.4 Pro ladet fra 10 til 80 prosent på 35 minutter under vintertesten 2022.

Om testbilen

Chassis

SUV

Netto batteripakke

77 kWh

Pris for testbil

409 700 kr

Rekkevidde (WLTP)

485 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

18.35 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 543 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i Volkswagen ID.4 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

100 cm

Gulv lengde

97 cm

Høyde opp til setekant

61 cm

Åpning bredde

100 cm

Åpning høyde

82 cm

Om testbilen

Chassis

SUV

Bagasjerom bak

543 liter

Nyttelast

370 kg

Taklast

75 kg

Egenvekt uten fører

2095 kg

Tillatt totalvekt

2540 kg

Hengerfeste

Ja

Tilhengervekt

1000 kg

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Bilens sikkerhet

Sikkerhetsrangering i kollisjonstest (2021)

5/5

Voksne

93% beskyttelse i kollisjon

Barn

89% beskyttelse i kollisjon

Fotgjenger

76% beskyttelse i kollisjon

Sikkerhetssystemer

Ga 85% økt beskyttelse

Testen er levert av Euro NCAP

Lignende modeller