Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4 er storebroren til ID.3. Størrelsesmessig plasserer den seg mellom Tiguan og Touareg, og har dermed god plass til en gjennomsnittlig familie.
El Prix vinter 2022
El Prix sommer 2021
Testet av
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
ID.4 var Volkswagens første elektriske familiebil, og er en modell som går inn i det brede SUV-segmentet. ID.4 er en mellomklasse-SUV med profil mer som en høyreist stasjonsvogn, hvor en del av høyden på 163 cm er nødvendig for å ha plass til batteripakken i gulvet pluss en romslig kupé og et rimelig stort bagasjerom - det hele innenfor 458 centimeters lengde.
Fordeler
Relativt stillegående
God bagasjeplass
Gode seter foran
Ulemper
Mangler bagasjerom foran
Litt overfølsomme rattknapper
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
83
/100 av MotorTest av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Volkswagen ID.4
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
Volkswagen ID.4 1st Max ladet fra 10 til 80 prosent på 35 minutter under sommertesten 2021.
Om testbilen
Chassis
SUV
Netto batteripakke
77 kWh
Pris for testbil
487 800 kr
Rekkevidde (WLTP)
487 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
18.2 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Volkswagen ID.4
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Volkswagen ID.4 Pro ladet fra 10 til 80 prosent på 35 minutter under vintertesten 2022.
Om testbilen
Chassis
SUV
Netto batteripakke
77 kWh
Pris for testbil
409 700 kr
Rekkevidde (WLTP)
485 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
18.35 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 543 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i Volkswagen ID.4 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
100 cm
Gulv lengde
97 cm
Høyde opp til setekant
61 cm
Åpning bredde
100 cm
Åpning høyde
82 cm
Om testbilen
Chassis
SUV
Bagasjerom bak
543 liter
Nyttelast
370 kg
Taklast
75 kg
Egenvekt uten fører
2095 kg
Tillatt totalvekt
2540 kg
Hengerfeste
Ja
Tilhengervekt
1000 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Bilens sikkerhet
Sikkerhetsrangering i kollisjonstest (2021)
5/5
Voksne
93% beskyttelse i kollisjon
Barn
89% beskyttelse i kollisjon
Fotgjenger
76% beskyttelse i kollisjon
Sikkerhetssystemer
Ga 85% økt beskyttelse
Testen er levert av Euro NCAP
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?