Skoda Enyaq Coupé RS
Skoda Enyaq RS er coupé-versjonen av Skoda sin suksess Enyaq iV. Den største forskjellen er en skrånende taklinje som i følge Skoda kan gi så mye som 10-15 kilometer mer rekkevidde.
El Prix vinter 2023
El Prix sommer 2022
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Enyaq RS har som sin forgjenger en maksimal batterikapasitet på 82 kWt og en rekkevidde på 510 km (WLTP). Modellen har firehjulstrekk og er bygget på samme MEB-plattform som VW ID.5 GTX.
En av de største forskjellene fra iV80x er at RS kommer med tredjegenerasjons programvare og økt ladehastighet. Det største forskjellen på de to modellene er allikevel utseendet og om du foretrekker estetikken til SUV-formatet eller Coupé-formatet.
Fordeler
God bagasjeplass
Ulemper
Dårlig benplass foran med stor bilstol bak
Litt lav nyttelast
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Skoda Enyaq Coupé RS
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Skoda Enyaq Coupe RS lader med CCS-kontakt, og skal bruke 36 minutter på å lade fra 10 til 80 prosent, ifølge produsenten. Den høyeste effekten Enyaq Coupe RS lader med er oppgitt å være 135 kW.
Under sommertesten brukte vi 35 minutter og 57 sekunder på å lade fra 9 til 80%. Da hadde vi mottatt 60 kWt. Den høyeste effekten vi målte var 177 kW ved 19%. Den gjennomsnittlige ladeeffekten var 98 kW. Sommertesten ble utført i temperatur på 15 grader.
Om testbilen
Chassis
SUV
Netto batteripakke
77 kWh
Pris for testbil
682 073 kr
Rekkevidde (WLTP)
510 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
16.2 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 570 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i Skoda Enyaq Coupé RS oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
100 cm
Gulv lengde
98 cm
Høyde opp til setekant
61 cm
Åpning bredde
97 cm
Åpning høyde
80 cm
Om testbilen
Chassis
SUV
Bagasjerom bak
570 liter
Nyttelast
485 kg
Taklast
75 kg
Egenvekt uten fører
2180 kg
Tillatt totalvekt
2740 kg
Hengerfeste
Ja
Tilhengervekt
1200 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?