Seres 5
Seres SF5 fikk sin avdukning i Norge forhindret av pandemien, men nå er den tilbake med et nytt navn, Seres 5! Modellen lanseres som det kinesiske merket sitt flaggskip og er en SUV coupé.
El Prix sommer 2024
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Seres 5 leveres med en batterikapasitet på 80 kWt . Batteriene er av typen "semi-soilid state", en teknologi som skal føre til tregere degradering av batterikapasiteten. Den firehjulsdrevne versjonen vil dermed ha en WLTP-rekkevidde på 483 kilometer, mens den tohjulsdrevne vil ha en rekkevidde på 500 kilometer.
Denne modellen er ingen sinke og med en akselerasjon fra 0-100 på 3,7 sekunder og en toppfart på over 200 km/t leverer modellen godt både når det gjelder fart og kapasitet. Seres 5 leveres med både V2L og V2V lading, som betyr at du i tillegg til å lade elektriske apparater også kan lade andre elbiler med modellen.
Bilen seiler opp som en direkte konkurrent til Tesla Y og det blir spennende å følge utviklingen på salget i Norge.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Ladetid (10–80%): I målingene vi har gjort i tabellen nedenfor, har vi rundet alt over 30 sekunder opp og alt under 30 sekunder ned til nærmeste minutt.
Seres 5
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Seres 5 ladet fra 10 til 80 prosent på 36 minutter og 57 sekunder under sommertesten 2024.
Om testbilen
Chassis
Sport Utility Vehicle
Netto batteripakke
76 kWh
Pris for testbil
599 900 kr
Rekkevidde (WLTP)
483 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
17.3 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?