Beskytt deg mot svindel og ID-tyveri

Vær oppmerksom på falske e-poster og tekstmeldinger fra svindlere som utgir seg for å være NAF. Se Politiets tips og råd for hvordan du beskytter deg.

Familie

Peugeot E-5008

Peugeot E-5008 er en stor elektrisk SUV med opptil 7 seter! Bilen er en elektrisk versjon a 5008-modellen og sikter seg inn på familien.

El Prix vinter 2025

Peugeot E-5008 GT 210hk 2WD (vintertest 2025) Foto: Jon Terje Hellgren Hansen / © Motor

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Ladeeffekt

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Ingen hengerfeste

Med denne modellen ønsker Peugeot å tilby en bil med plass til hele familien og over 50 mils rekkevidde til en pris som gjør det "allment" tilgjengelig. Peugeot E-5008 har en batterikapasitet på 73 kWt og dermed en rekkevidde på 505 kilometer etter WLTP-standarden.

Modellen kan leveres med både tohjulsdrift og firehjulsdrift og vil være tilgjengelig for rundt 500.000 kroner i følge Peugeot.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

el prix Vinter 2025

Peugeot E-5008

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
30 min
Maks effekt
160 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
39 min (+9min)
Maks effekt
136 kW (-15%)
Ladeeffekt (kW) vinter (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

Peugeot E-5008 ladet fra 10 til 80 prosent på 38 minutter og 32 sekunder under vintertesten 2025.

Om testbilen

Pris for testbil

536 700 kr

Chassis

Sport Utility Vehicle

Rekkevidde (WLTP)

488 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

17.7 kWh

Netto batteripakke

73 kWh

Maksimal ladeeffekt

160 kW

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak med alle setene oppe: 259 liter
  • Bagasjerom med bakerste seterad nede: 748 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i Peugeot e-5008 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet med bakerste seterad nede.

Fysiske mål

Gulv bredde

102 cm

Gulv lengde

104 cm

Høyde opp til setekant

39 cm

Åpning bredde

104 cm

Åpning høyde

69 cm

Om testbilen

Chassis

Sport Utility Vehicle

Bagasjerom bak

259 liter

Nyttelast

514 kg

Taklast

80 kg

Egenvekt uten fører

2218 kg

Tillatt totalvekt

2900 kg

Hengerfeste

Nei

Tilhengervekt

1000 kg

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller