Peugeot E-208
Med et design som appellerer til mange, i tillegg til godkjent rekkevidde og ladehastighet, har Peugeot e-208 blitt en populær elbil i Norge.
El Prix vinter 2021
El Prix sommer 2020
Testet av
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
I Norge finnes det et stort marked for mindre elektriske elbiler, hvor Peugeot e-208 har pekt seg ut som et interessant alternativ.
Modellen er basert på samme plattform som DS 3 Crossback E-Tense, med samme motor og batterikapasitet. e-208 skiller seg likevel ut ved at den er mindre i størrelse og lavere i pris. Oppgitt rekkevidde på 340 km gjør modellen til en habil konkurrent blant mindre elbiler på det norske markedet.
Peugeot e-208 kom først i 2020, men kom på tampen av 2023 i en oppgradert utgave. e-208 kommer også i GT-utgave, hvor du får mer krefter til en høyere pris.
Fordeler
God rekkevidde
Kjøreglede
Gode seter og høy kvalitetsfølelse
Ulemper
Knotete å velge kjøremodus
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
75
/100 av MotorTest av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Peugeot e-208
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
Peugeot e-208 ladet fra 10 til 80 prosent på 34 minutter under sommertesten 2020.
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Netto batteripakke
46 kWh
Pris for testbil
314 900 kr
Rekkevidde (WLTP)
340 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
14.7 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Peugeot e-208
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
Peugeot e-208 ladet fra 10 til 80 prosent på 31 minutter under vintertesten 2021.
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Netto batteripakke
46 kWh
Pris for testbil
314 900 kr
Rekkevidde (WLTP)
340 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
14.7 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 265 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i Peugept e-208 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
101 cm
Gulv lengde
66 cm
Høyde opp til setekant
53 cm
Åpning bredde
83 cm
Åpning høyde
75 cm
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Bagasjerom bak
265 liter
Nyttelast
380 kg
Taklast
70 kg
Egenvekt uten fører
1455 kg
Tillatt totalvekt
1910 kg
Hengerfeste
Nei
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?