Beskytt deg mot svindel og ID-tyveri

Vær oppmerksom på falske e-poster og tekstmeldinger fra svindlere som utgir seg for å være NAF. Se Politiets tips og råd for hvordan du beskytter deg.

Budsjett

Peugeot E-208

Med et design som appellerer til mange, i tillegg til godkjent rekkevidde og ladehastighet, har Peugeot e-208 blitt en populær elbil i Norge.

El Prix vinter 2021

El Prix sommer 2020

Testet av

Peugeot E-208 © NAF

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

I Norge finnes det et stort marked for mindre elektriske elbiler, hvor Peugeot e-208 har pekt seg ut som et interessant alternativ.

Modellen er basert på samme plattform som DS 3 Crossback E-Tense, med samme motor og batterikapasitet. e-208 skiller seg likevel ut ved at den er mindre i størrelse og lavere i pris. Oppgitt rekkevidde på 340 km gjør modellen til en habil konkurrent blant mindre elbiler på det norske markedet.

Peugeot e-208 kom først i 2020, men kom på tampen av 2023 i en oppgradert utgave. e-208 kommer også i GT-utgave, hvor du får mer krefter til en høyere pris.

Fordeler

  • God rekkevidde

  • Kjøreglede

  • Gode seter og høy kvalitetsfølelse

Ulemper

  • Knotete å velge kjøremodus

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

75

/100 av Motor
Les testen

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

el prix Vinter 2021

Peugeot e-208

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
30 min
Maks effekt
100 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
31 min (+1min)
Maks effekt
91 kW (-9%)
Ladeeffekt (kW) vinter (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.

Testresultater

Peugeot e-208 ladet fra 10 til 80 prosent på 31 minutter under vintertesten 2021.

Om testbilen

Chassis

Kombikupé

Netto batteripakke

46 kWh

Pris for testbil

314 900 kr

Rekkevidde (WLTP)

340 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

14.7 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 265 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i Peugept e-208 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

101 cm

Gulv lengde

66 cm

Høyde opp til setekant

53 cm

Åpning bredde

83 cm

Åpning høyde

75 cm

Om testbilen

Chassis

Kombikupé

Bagasjerom bak

265 liter

Nyttelast

380 kg

Taklast

70 kg

Egenvekt uten fører

1455 kg

Tillatt totalvekt

1910 kg

Hengerfeste

Nei

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller