Beskytt deg mot svindel og ID-tyveri

Vær oppmerksom på falske e-poster og tekstmeldinger fra svindlere som utgir seg for å være NAF. Se Politiets tips og råd for hvordan du beskytter deg.

Budsjett

Opel Mokka-e

Den fossildrevne Opel Mokka har vært å se på norske veier siden 2012 - nå blir den elektriske versjonen tilgjengelig. Opel Mokka-e er en kompakt crossover som blir en spennende utfordrer i et segment av elbilmarkedet som begynner å fylle seg opp.

El Prix vinter 2022

El Prix sommer 2021

Testet av

Opel Mokka-e

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Mokka-e er bygget på plattformen e-CMP - det betyr at det er samme plattform som Citroën ë-C4, Peugeot-modellene e-208 og e-2008 og DS Crossback E-Tense. Det betyr at Mokka-e har en batterikapasitet på 50 kWt og en rekkevidde på 324 kilometer etter WLTP-standarden.

Mokka-e har en maksimal motoreffekt på 100 kW / 136 hk og maksimalt dreiemoment på 260 nm. Prisen er blant de billigere for segmentet og denne modellen kan passe som en fin nummer to eller for deg som ikke trenger kjøre alt for langt eller fylle bilen med alt for mye.

74

/100 av Motor
Les testen

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

Vi brukte litt lengre tid om vinteren. Da ladet vi fra 2 til 80 prosent på 36 minutter og 38 sekunder. Da hadde vi mottatt 36,38 kWt. Toppeffekten var 80 kW.

el prix Vinter 2022

Opel Mokka-e

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
30 min
Maks effekt
Kommer
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
36 min (+6min)
Maks effekt
80 kW
Ladeeffekt (kW) vinter (3-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.

Om testbilen

Chassis

Kombikupé

Pris for testbil

279 900 kr

Rekkevidde (WLTP)

338 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

15.6 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 310 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i Opel Mokka-e oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

101 cm

Gulv lengde

60 cm

Høyde opp til setekant

41 cm

Åpning bredde

95 cm

Åpning høyde

68 cm

Om testbilen

Chassis

Kombikupé

Bagasjerom bak

310 liter

Nyttelast

417 kg

Taklast

70 kg

Egenvekt uten fører

1523 kg

Tillatt totalvekt

2015 kg

Hengerfeste

Nei

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller