Opel Corsa-e
Opel Corsa er en helektrisk modell som kommer med et 50 kWh batteri og en rekkevidde på 330 km. Bilen fungerer i utgangspunktet som en liten familiebil, men egner seg nok best til kortere turer med lite bagasje.
El Prix vinter 2021
El Prix sommer 2020
Testet av
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Ifølge Opel er Corsa E spekket med innovasjoner, blant annet er det den første bilen i sin klasse som er utstyrt med IntelliLux LED Matrix frontlykter, som gir like god sikt som fjernlys uten å blende medtrafikanter. Tiltalende design og god komfort er punkter som skal lukke kunder til den nye elektriske modellen.
Bilen har sanket ros for lengre rekkevidde enn konkurrentene og har en ladekapasitet på opp til 100 kWt.
Fordeler
Budsjettvennlig pris
Gode kjøreegenskaper
Solid rekkevidde- og ladeevne
Ulemper
Begrenset bagasjeplass
Treg lading over 70 prosent
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
74
/100 av MotorTest av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Slik hurtiglader Opel Corsa E
Opel Corsa E lader med inntil 100 kW på en CCS-lader. Opel selv oppgir at bilen bruker 30 min på å lade fra 0 til 80 prosent.
I vintertesten brukte vi 35 minutter og 31 sekunder på å lade fra fra 7-80%.
Opel Corsa-e
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
Opel Corsa e lader til 80% på 35 minutter om vinteren. Ladekurven til Corsa-e er markant delt inn i intervaller. Den starter med 100 kW, for så å falle rundt 25 prosent til 77 kW. Så faller den ytterligere igjen ved 55 % så ved 75 prosent.
Er du på langtur sparer du tid å penger ved å koble ut etter 70 prosent før effekten faller for siste gang.
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Pris for testbil
284 900 kr
Rekkevidde (WLTP)
337 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
16.8 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Slik hurtiglader Opel Corsa E
Opel Corsa E lader med inntil 100 kW på en CCS-lader. Opel selv oppgir at bilen bruker 30 min på å lade fra 0 til 80 prosent.
I sommertesten brukte vi 34 minutter og 31 sekunder på å lade fra 7 til 80 prosent.
Opel Corsa-e
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
Opel Corsa-e lader til 80% på 34 minutter om sommeren.
Ladekurven til Corsa-e er markant delt inn i intervaller. Den starter med 100 kW, for så å falle rundt 25 prosent til 77 kW. Så faller den ytterligere igjen ved 55 % så ved 75 prosent.
Er du på langtur sparer du tid å penger ved å koble ut etter 70 prosent før effekten faller for siste gang.
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Pris for testbil
284 900 kr
Rekkevidde (WLTP)
337 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
16.8 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 267 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i Opel Corsa-e oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
101 cm
Gulv lengde
65 cm
Høyde opp til setekant
52 cm
Åpning bredde
83 cm
Åpning høyde
75 cm
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Bagasjerom bak
267 liter
Nyttelast
390 kg
Taklast
70 kg
Egenvekt uten fører
1455 kg
Tillatt totalvekt
1920 kg
Hengerfeste
Nei
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?