Nissan e-NV200
Nissan e-NV200 tilbys både som sju-seter med mulighet for å slå sammen de to bakerste setene og som to-seters varebil.
El Prix sommer 2020
Testet av
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Det betyr at dette er en av de få elbilene i Norge som har plass til familie med flere enn tre barn. De to bakerste setene kan henges opp lags sideveggen når de ikke er i bruk. Kjørekomforten bærer preg av at dette egentlig er en varebil.
Den nyeste utgaven har et 40 kWh batteri som gir en oppgitt rekkevidde på 280 kilometer. Som varebil kan e-NV200 trekke henger på 410 kilo, mens sjuseteren ikke kan trekke henger.
62
/100 av MotorTest av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Nissan e-NV brukte 57 min på å lade fra 5 til 80 prosent under sommerens ladetest.
Nissan e-NV200
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
Slik hurtiglader Nissan e-NV 200
Nissan e-NV 200 lader med 40 kW på en CCS-lader. Nissan selv oppgir at bilen bruker 42 min på å lade fra 0 til 80 prosent når du lader på en hurtiglader som gir 50 kW.
Vi brukte 57 min på å lade fra 5 til 80 prosent under sommertesten.
Vi fikk ikke opp informasjon om effekten bilen mottar under lading. Det betyr at vi har regnet oss frem til effekten vi har ladet med basert på kilometeranslaget og kilowatt-timene mottatt.
Tross en noe vinglete start holdt effekten jevnt over nesten hele ladesesjonen og avslutter ved 80 prosent på 24 kW.
Om testbilen
Chassis
Flerbruksbil
Pris for testbil
349 840 kr
Rekkevidde (WLTP)
200 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
25.9 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?