NIO EL8
NIO EL8 er arvtakeren til NIO ES8, og er i likhet med sin forgjenger en stor SUV med tre seterader. I EL8 får du god plass og følelsen av luksus.
El Prix vinter 2025
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Ladeeffekt
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Ingen hengerfeste
Fordeler
Komfort
Plass
Batteribytte
Ulemper
Kun tilgjengelig som 6-seter
Førerstøttesystemene kan oppleves som slitsomme
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
NIO EL8
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
NIO EL8 ladet fra 10 til 80 prosent på 21 minutter og 16 sekunder under vintertesten 2025.
Om testbilen
Pris for testbil
829 249 kr
Chassis
Sport Utility Vehicle
Rekkevidde (WLTP)
503 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
21.5 kWh
Netto batteripakke
90 kWh
Maksimal ladeeffekt
240 kW
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak med alle setene oppe: 265 liter
- Bagasjerom med bakerste seterad nede: 810 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i NIO EL8 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
102 cm
Gulv lengde
116 cm
Høyde opp til setekant
48 cm
Åpning bredde
102 cm
Åpning høyde
73 cm
Om testbilen
Chassis
Sport Utility Vehicle
Bagasjerom bak
265 liter
Nyttelast
517 kg
Taklast
75 kg
Egenvekt uten fører
2538 kg
Tillatt totalvekt
3190 kg
Hengerfeste
Nei
Tilhengervekt
2000 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?