Beskytt deg mot svindel og ID-tyveri

Vær oppmerksom på falske e-poster og tekstmeldinger fra svindlere som utgir seg for å være NAF. Se Politiets tips og råd for hvordan du beskytter deg.

Familie, Premium

NIO EL8

NIO EL8 er arvtakeren til NIO ES8, og er i likhet med sin forgjenger en stor SUV med tre seterader. I EL8 får du god plass og følelsen av luksus.

El Prix vinter 2025

NIO EL8 SR 6-s Executive Version (vintertest 2025) Foto: Jon Terje Hellgren Hansen / © Motor

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Ladeeffekt

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Ingen hengerfeste

Fordeler

  • Komfort

  • Plass

  • Batteribytte

Ulemper

  • Kun tilgjengelig som 6-seter

  • Førerstøttesystemene kan oppleves som slitsomme

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

el prix Vinter 2025

NIO EL8

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
20 min
Maks effekt
240 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
21 min (+1min)
Maks effekt
184 kW (-23.3%)
Ladeeffekt (kW) vinter (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

NIO EL8 ladet fra 10 til 80 prosent på 21 minutter og 16 sekunder under vintertesten 2025.

Om testbilen

Pris for testbil

829 249 kr

Chassis

Sport Utility Vehicle

Rekkevidde (WLTP)

503 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

21.5 kWh

Netto batteripakke

90 kWh

Maksimal ladeeffekt

240 kW

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak med alle setene oppe: 265 liter
  • Bagasjerom med bakerste seterad nede: 810 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i NIO EL8 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet med bakerste seterad nede.

Fysiske mål

Gulv bredde

102 cm

Gulv lengde

116 cm

Høyde opp til setekant

48 cm

Åpning bredde

102 cm

Åpning høyde

73 cm

Om testbilen

Chassis

Sport Utility Vehicle

Bagasjerom bak

265 liter

Nyttelast

517 kg

Taklast

75 kg

Egenvekt uten fører

2538 kg

Tillatt totalvekt

3190 kg

Hengerfeste

Nei

Tilhengervekt

2000 kg

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller