Mercedes-Benz G-klasse
Ikoniske Mercedes-Benz G-klasse i elektrisk variant er ikke en bil du kjøper fordi det er fornuftig, men er snarere en drømmebil for de som har muligheten.
El Prix vinter 2025
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Ladeeffekt
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Ingen hengerfeste
Fordeler
Framkommelighet
Design
Krefter
Ulemper
Pris
Høyt forbruk
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Mercedes-Benz G-klasse
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Mercedes G-Klasse ladet fra 10 til 80 prosent på 33 minutter og 26 sekunder under vintertesten 2025.
Om testbilen
Pris for testbil
2 352 349 kr
Chassis
Sport Utility Vehicle
Rekkevidde (WLTP)
443 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
27.7 kWh
Netto batteripakke
116 kWh
Maksimal ladeeffekt
200 kW
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 620 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i Mercedes-Benz G-klasse oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
108 cm
Gulv lengde
70 cm
Høyde opp til setekant
63 cm
Åpning bredde
100 cm
Åpning høyde
103 cm
Om testbilen
Chassis
Sport Utility Vehicle
Bagasjerom bak
620 liter
Nyttelast
340 kg
Egenvekt uten fører
3085 kg
Tillatt totalvekt
3500 kg
Hengerfeste
Nei
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?