Familie, Premium

Mercedes-Benz G-klasse

Ikoniske Mercedes-Benz G-klasse i elektrisk variant er ikke en bil du kjøper fordi det er fornuftig, men er snarere en drømmebil for de som har muligheten.

El Prix vinter 2025

Mercedes-Benz G-klasse G 580 EQ Technology (vintertest 2025) Foto: Jon Terje Hellgren Hansen / © Motor

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Ladeeffekt

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Ingen hengerfeste

Fordeler

  • Framkommelighet

  • Design

  • Krefter

Ulemper

  • Pris

  • Høyt forbruk

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

el prix Vinter 2025

Mercedes-Benz G-klasse

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
32 min
Maks effekt
200 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
33 min (+1min)
Maks effekt
196 kW (-2%)
Ladeeffekt (kW) vinter (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

Mercedes G-Klasse ladet fra 10 til 80 prosent på 33 minutter og 26 sekunder under vintertesten 2025.

Om testbilen

Pris for testbil

2 352 349 kr

Chassis

Sport Utility Vehicle

Rekkevidde (WLTP)

443 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

27.7 kWh

Netto batteripakke

116 kWh

Maksimal ladeeffekt

200 kW

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 620 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i Mercedes-Benz G-klasse oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

108 cm

Gulv lengde

70 cm

Høyde opp til setekant

63 cm

Åpning bredde

100 cm

Åpning høyde

103 cm

Om testbilen

Chassis

Sport Utility Vehicle

Bagasjerom bak

620 liter

Nyttelast

340 kg

Egenvekt uten fører

3085 kg

Tillatt totalvekt

3500 kg

Hengerfeste

Nei

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller