Kia e-Niro
Kias elektriske utgave av Niro er en romslig og fleksibel kompakt SUV. e-Niro har en konkurransedyktig rekkevidde på 455 km (WLTP) og en pris som gjør den spennende for mange i Norge.
El Prix sommer 2020
El Prix vinter 2020
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Kia e-Niro er romslig og komfortabel, med større fokus på praktikalitet enn de moderne, minimalistiske finessene som preger mange av konkurrentene i dagens elbilmarked. Med et batteri på 64 kWh og en motor som yter 150 kW, er dette en bil å vurdere for deg som vil ta med familien + bagasje på lengre turer. Modellen leveres kun med forhjulstrekk.
Fordeler
Lavt forbruk
Mye plass for pengene
Ulemper
Aggressiv filassistent
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Kia e-Niro
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
Kia e-Niro ladet fra 10 til 80 prosent på 53 minutter under vintertesten 2020.
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Pris for testbil
401 900 kr
Rekkevidde (WLTP)
455 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
15.9 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Kia e-Niro
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
Kia e-Niro ladet fra 10 til 80 prosent på 48 minutter under sommertesten 2020.
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Pris for testbil
401 900 kr
Rekkevidde (WLTP)
455 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
15.9 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 451 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i Kia e-Niro oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
105 cm
Gulv lengde
76 cm
Høyde opp til setekant
45 cm
Åpning bredde
109 cm
Åpning høyde
68 cm
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Bagasjerom bak
451 liter
Nyttelast
418 kg
Egenvekt uten fører
1737 kg
Tillatt totalvekt
2230 kg
Hengerfeste
Nei
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?