JAC e-JS4
JAC e-S4 er en elektrisk versjon av det kinesiske bilmerket JAC sin Refine S4. Bilen er en kompakt SUV med en gunstig startpris.
El Prix sommer 2023
El Prix vinter 2023
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
e-S4 er en helelektrisk SUV med batterikapasitet på 65.7 kWh og en rekkevidde på 433 km (WLTP). I tillegg til en stor touchskjerm på 10,25" størrelse inneholder utstyrslisten blant annet elektrisk panoramasoltak, 360 graders kamera og Apple Carplay/Android Auto.
JAC har lang erfaring med produksjon av elbiler og var en pioner innen produksjonen av elektriske biler allerede på 1990-tallet. RSA har tatt på seg ansvar som importør av bilene og de første bilene er allerede leveringsklare.
Fordeler
Oppvarmede forseter i vegansk skinn
Varmepumpe som standard
Ulemper
Veldig lav nyttelast
Lite bagasjerom sammenlignet med lignende modeller
Lite benplass foran med stor bilstol bak
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
JAC e-jS4 lader fra 10% til 80% på 49 minutter.
JAC e-jS4 lader med CCS-kontakt, og skal i følge produsenten bruke 45 minutter på å lade fra 30 til 80 prosent. Høyeste effekten bilen lader med er oppgitt å være 70kW.
JAC e-JS4
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Under sommerens test brukte vi 49 minutter og 40 sekunder på å lade fra 10 til 80 prosent. Da hadde vi mottatt 44,3 kWt. Høyeste effekt vi registrerte var 69 kW.
Om testbilen
Chassis
Sport Utility Vehicle
Netto batteripakke
65.7 kWh
Pris for testbil
374 900 kr
Rekkevidde (WLTP)
433 km
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 520 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i JAC e-JS4 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
96 cm
Gulv lengde
83 cm
Høyde opp til setekant
55 cm
Åpning bredde
96 cm
Åpning høyde
84 cm
Om testbilen
Chassis
Sport Utility Vehicle
Bagasjerom bak
520 liter
Nyttelast
300 kg
Egenvekt uten fører
1690 kg
Tillatt totalvekt
2065 kg
Hengerfeste
Nei
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?