Hyundai IONIQ 5 N
Hyundai sitt nye flaggskip IONIQ 5 N er en modell for deg som savner den gode, gamle kjøregleden i de nye elektriske bilene. Dette er en sportslig elbil av rang.
El Prix sommer 2024
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
I følge Hyundai er IONIQ 5 N "utviklet for å ta kjøreglede og moro til et nytt nivå". Med opptil 650 hestekrefters ytelse, topphastighet på 260 kilometer/timen, 0-100 på 3,4 sekunder og et dreiemoment på 770 nm er det ingen tvil om at det er mye moro å hente i denne bilen.
Et sportsratt, sportslige dørpaneler, metallpedaler og bøtteseter gjør at bilen til enhver tid er klar for banekjøring og dette er definitivt noe for deg som verdsetter kjøreglede over alt annet når du kjøper bil.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Ladetid (10–80%): I målingene vi har gjort i tabellen nedenfor, har vi rundet alt over 30 sekunder opp og alt under 30 sekunder ned til nærmeste minutt.
Hyundai IONIQ 5 N
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Hyundai Ioniq 5 N ladet fra 10 til 80 prosent på 20 minutter og 55 sekunder under sommertesten 2024.
Om testbilen
Chassis
Sport Utility Vehicle
Netto batteripakke
84 kWh
Pris for testbil
721 250 kr
Rekkevidde (WLTP)
448 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
21.2 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?