Honda e
Honda-e kommer i to versjoner, der den avanserte versjonen Honda e advance har en kraftigere motor enn standardversjonen.
El Prix sommer 2021
El Prix vinter 2021
Testet av
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Honda e er i utgangspunktet skapt for å være en bybil, med en rekkevidde fra 210 til 222 kilometer, er altså bilen ingen langtraver. Bilen har derimot et minimalistisk retro-design som samtidig bærer preg av futuristiske innspill og har alt som skal til for å bli et spenstig innslag i urbane områder.
Honda e kan ikke lenger bestilles som nybil til det europeiske markedet, har medlemsmagasinet vårt, Motor fått bekreftet fra Honda sentralt.
Fordeler
Bra oversikt, kvikk og lettkjørt med svært liten svingradius
Kameraspeilene krever tilvenning, men er ypperlige
Mye flott standardutstyr, som kameraspeil, glasstak, LED-lys og fjernlysassistent
Ulemper
Kort rekkevidde, men det holder til kjøring i by og nærområder
Små seter med lite lårstøtte
Bagasjevolum på 171 liter
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
75
/100 av MotorTest av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Honda e lader med CCS-kontakt, og skal bruke 31 minutter på å lade til 80 prosent på en 50 kW-hurtiglader, i følge produsenten. Den tiden gjelder fra "varselindikator for lavt batterinivå dukker opp", skriver Honda på sine nettsider.
Honda e
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
Under sommerens test brukte vi 35 minutter og 30 sekunder på å lade fra 7-80%. Da hadde vi mottatt 18,76 kWt. Høyeste effekt vi målte var 49 kW.
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Pris for testbil
287 600 kr
Rekkevidde (WLTP)
210 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
17.8 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Pris for testbil
287 600 kr
Rekkevidde (WLTP)
210 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
17.8 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 171 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i Honda e oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
73 cm
Gulv lengde
55 cm
Høyde opp til setekant
40 cm
Åpning bredde
96 cm
Åpning høyde
68 cm
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Bagasjerom bak
171 liter
Nyttelast
267 kg
Egenvekt uten fører
1513 kg
Tillatt totalvekt
1855 kg
Hengerfeste
Nei
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?