Beskytt deg mot svindel og ID-tyveri

Vær oppmerksom på falske e-poster og tekstmeldinger fra svindlere som utgir seg for å være NAF. Se Politiets tips og råd for hvordan du beskytter deg.

Familie

BYD Tang

Tang EV fra den kinesiske produsenten BYD er en en helelektrisk SUV med firehjulstrekk og rekkevidde på 400 km(WLTP).

El Prix vinter 2025

El Prix sommer 2022

El Prix vinter 2022

Testet av

BYD Tang Long Range 4x4 (vintertest 2025) Foto: Jon Terje Hellgren Hansen / © Motor

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Ladeeffekt

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Ingen hengerfeste

BYD beskriver selv bilen som en romslig familiebil, det at det er mulighet for takstativ og tilhengerfeste gjør at det er en modell som har gode muligheter på det norske markedet.

Modellen har en batterikapasitet på 82,8 kWh (brutto) og en rekkevidde på 400 km (WLTP). BYD sikter seg inn på familiemarkedet i Norge med Tang og den kinesiske modellen er allerede et innslag man ofte kan se på norske veier.

Fordeler

  • God komfort

  • God plass i baksetet

Ulemper

  • Stor svingradius

  • Mange konkurrenter i samme segment

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

80

/100 av Motor
Les testen

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

el prix Vinter 2025

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
46 min
Maks effekt
170 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
43 min (-3min)
Maks effekt
178 kW (+4.7%)
Ladeeffekt (kW) vinter (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

BYD Tang ladet fra 10 til 80 prosent på 43 minutter og 13 sekunder under vintertesten 2025.

Om testbilen

Pris for testbil

761 155 kr

Chassis

Sport Utility Vehicle

Rekkevidde (WLTP)

530 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

24 kWh

Netto batteripakke

108.8 kWh

Maksimal ladeeffekt

170 kW

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak med alle setene i bruk: 192 liter
  • Bagasjerom bak med bakerste seterad nedslått: 578-763 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i BYD Tang oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Midterste seterad kan justeres frem og tilbake, som vil påvirke bagasjeplassen når de bakerste setene er nedslått.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet med bakerste seterad nedslått.

Fysiske mål

Gulv bredde

114 cm

Gulv lengde

112 cm

Høyde opp til setekant

43 cm

Åpning bredde

104 cm

Åpning høyde

73 cm

Om testbilen

Chassis

SUV

Bagasjerom bak

192 liter

Nyttelast

496 kg

Taklast

50 kg

Egenvekt uten fører

2489 kg

Tillatt totalvekt

3060 kg

Hengerfeste

Nei

Tilhengervekt

1500 kg

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller