BYD Seal U
BYD Seal U er en mellomstor SUV med forhjulstrekk - med mål om å stikke i kjepper i hjulene på konkurrentene i det etter hvert så godt oppfylte helelektriske SUV-segmentet .
El Prix sommer 2024
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
BYD Seal U har en batterikapasitet på 87 kWt og dermed en rekkevidde på 500 kilometer etter WLTP-standarden. Modellen har romslige bakseter og et lastevolum på 552 liter (mulighet for 1 440 liter). Seal U leveres også med hengerfeste og hengervekt på opptil 1 300 kg.
BYD har lagt innstegsprisen på rett under 400 000, noe som er meget rimelig for en bil i denne klassen.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Ladetid (10–80%): I målingene vi har gjort i tabellen nedenfor, har vi rundet alt over 30 sekunder opp og alt under 30 sekunder ned til nærmeste minutt.
BYD Seal U
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
BYD Seal U ladet fra 10 til 80 prosent på 44 minutter og 15 sekunder under sommertesten 2024.
Om testbilen
Utstyrsnivå
Ja
Chassis
Sport Utility Vehicle
Netto batteripakke
87 kWh
Pris for testbil
399 900 kr
Rekkevidde (WLTP)
500 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
20.5 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 425 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i BYD Seal U oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
96 cm
Gulv lengde
77 cm
Høyde opp til setekant
46 cm
Åpning bredde
104 cm
Åpning høyde
73 cm
Om testbilen
Chassis
Sport Utility Vehicle
Bagasjerom bak
425 liter
Nyttelast
335 kg
Taklast
75 kg
Egenvekt uten fører
2147 kg
Tillatt totalvekt
2557 kg
Hengerfeste
Ja
Tilhengervekt
1300 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?