BMW i7
BMW i7 er den første helelektriske modellen i den luksuriøse 7-serien fra BMW. Komfort og moderne design står i fokus på den nye modellen, som samtidig klarer å beholde deler av det klassiske utseendet.
El Prix sommer 2023
El Prix vinter 2023
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Ladeeffekt
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Ingen hengerfeste
Batterikapasitet på i7 er 107 kWt, noe som betyr at modellen har en rekkevidde på opp til 625 km (WLTP) avhengig av utstyrsnivå. 0-100 km/t på 4,7 sekunder og en toppfart på 240 km/t beviser at luksusdyret ikke akkurat er en sinke. I tillegg til BMW Curved Display som vi er blitt vant med i i-modellene så har i7 muligheten til å gjøre baksetene om til en kinosal, en ultrabred 31 tommers skjermmed 8K-oppløsning kan nemlig felles ned fra taket – alt akkompagnert av et Bowers & Wilkins Surrround sound system med 18 høytalere. Luksus med stor L her altså.
BMW i7 xDrive60 kan bestilles i Norge og har en startpris på godt over 1 million kroner(!)
Fordeler
Fantastisk komfort
Trygg og stabil i alle hastigheter
Ulemper
Elektrisk åpning og lukking av dører er ikke for de utålmodige
Prisen er absolutt ikke for alle
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
BMW i7 lader fra 8% til 80% på 31 minutter.
BMW i7
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Om testbilen
Pris for testbil
1 965 775 kr
Chassis
Sedan
Rekkevidde (WLTP)
594 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
19.5 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 500 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i BMW i7 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
78 cm
Gulv lengde
108 cm
Høyde opp til setekant
45 cm
Åpning bredde
107 cm
Åpning høyde
50 cm
Om testbilen
Chassis
Sedan
Bagasjerom bak
500 liter
Nyttelast
535 kg
Egenvekt uten fører
2640 kg
Tillatt totalvekt
3250 kg
Hengerfeste
Ja
Tilhengervekt
2000 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?