Audi Q6 e-tron
Q6 er søstermodellen til Porsche Macan på PPE-plattformen. Modellen representerer neste generasjons elbil fra Audi i følge produsenten.
El Prix vinter 2025
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Ladeeffekt
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Ingen hengerfeste
Q6 e-tron er en SUV med sportslig utseende som legger seg størrelsesmessig mellom Q4 og Q8. Batterikapasiteten ligger på 100 kWt brutto(94,9 kWt netto) - noe som betyr en rekkevidde på 619 kilometer etter WLTP-standarden. Motoreffekt på 285 kW, sørger for en toppfart på 210 km/t og 0-100 på 5,9 sekunder.
Bilen bruker et 800-volt system, som gjør det mulig med hurtiglading på opp til 270 kilowatt. Quattro teknologi er selvfølgelig inkludert i firehjulsdriften. Panorama-displayet er buet og det følger i tillegg med et passasjer-display.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Audi Q6 e-tron
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Audi Q6 e-tron ladet fra 10 til 80 prosent på 21 minutter og 48 sekunder under vintertesten 2025.
Om testbilen
Pris for testbil
1 049 900 kr
Chassis
Sport Utility Vehicle
Rekkevidde (WLTP)
616 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
19.4 kWh
Netto batteripakke
94.9 kWh
Maksimal ladeeffekt
270 kW
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 526 liter
- Bagasjerom foran: 64 liter
Bagasjeromsstørrelsen i Audi Q6 e-tron oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
104 cm
Gulv lengde
98 cm
Høyde opp til setekant
55 cm
Åpning bredde
103 cm
Åpning høyde
77 cm
Frunk bredde
65 cm
Frunk høyde
20 cm
Frunk lengde
28 cm
Om testbilen
Chassis
Sport Utility Vehicle
Bagasjerom bak
526 liter
Nyttelast
435 kg
Taklast
75 kg
Egenvekt uten fører
2325 kg
Tillatt totalvekt
2940 kg
Hengerfeste
Nei
Tilhengervekt
2400 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?