Premium, Familie

Audi Q6 e-tron

Q6 er søstermodellen til Porsche Macan på PPE-plattformen. Modellen representerer neste generasjons elbil fra Audi i følge produsenten.

El Prix vinter 2025

Audi Q6 e-tron quattro Tech Plus (vintertest 2025) Foto: Jon Terje Hellgren Hansen / © Motor

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Ladeeffekt

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Ingen hengerfeste

Q6 e-tron er en SUV med sportslig utseende som legger seg størrelsesmessig mellom Q4 og Q8. Batterikapasiteten ligger på 100 kWt brutto(94,9 kWt netto) - noe som betyr en rekkevidde på 619 kilometer etter WLTP-standarden. Motoreffekt på 285 kW, sørger for en toppfart på 210 km/t og 0-100 på 5,9 sekunder.

Bilen bruker et 800-volt system, som gjør det mulig med hurtiglading på opp til 270 kilowatt. Quattro teknologi er selvfølgelig inkludert i firehjulsdriften. Panorama-displayet er buet og det følger i tillegg med et passasjer-display.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

el prix Vinter 2025

Audi Q6 e-tron

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
21 min
Maks effekt
270 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
22 min (+1min)
Maks effekt
279 kW (+3.3%)
Ladeeffekt (kW) vinter (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

Audi Q6 e-tron ladet fra 10 til 80 prosent på 21 minutter og 48 sekunder under vintertesten 2025.

Om testbilen

Pris for testbil

1 049 900 kr

Chassis

Sport Utility Vehicle

Rekkevidde (WLTP)

616 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

19.4 kWh

Netto batteripakke

94.9 kWh

Maksimal ladeeffekt

270 kW

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 526 liter
  • Bagasjerom foran: 64 liter

Bagasjeromsstørrelsen i Audi Q6 e-tron oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

104 cm

Gulv lengde

98 cm

Høyde opp til setekant

55 cm

Åpning bredde

103 cm

Åpning høyde

77 cm

Frunk bredde

65 cm

Frunk høyde

20 cm

Frunk lengde

28 cm

Om testbilen

Chassis

Sport Utility Vehicle

Bagasjerom bak

526 liter

Nyttelast

435 kg

Taklast

75 kg

Egenvekt uten fører

2325 kg

Tillatt totalvekt

2940 kg

Hengerfeste

Nei

Tilhengervekt

2400 kg

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller