Riese & Müller Multicharger Mixte GT Vario 750
Denne lastesykkelen har sterk motor, mange valgmuligheter og flotte kjøreegenskaper. Men vær obs på at den krever styrke å manøvrere med tung last når du ikke sitter på setet.
El-lastesykkel fra Riese & Müller
Modell: Multicharger Mixte GT Vario 750
Forbrukerkontakt: Riese & Müller
Pris: ca. kr 66 000
Type sykkel: Lastesykkel med bagasjebrett bak
Totalvurdering: 9
Rolls Royce på veien
Riese & Müller er kjent for høy kvalitet og avanserte sykler. Lastesykkelen Multicharger skuffer ikke. Sammenliknet med andre lastesykler av samme type som vi har testet, er Multicharger en Rolls Royce på veien.
Multicharger er en lastesykkel som likner mye på en vanlig sykkel i utseende og kjøreegenskaper, med en rammestørrelse omtrent som en vanlig sykkel og store hjul. Med en sterk motor og et batteri på hele 750 Wh, har du lang rekkevidde og veldig god trekkraft. Vi suste oppover bakkene også med ekstra last på bagasjebrettet. Du får en myk kjøreopplevelse som blant annet skyldes det trinnløse giret og beltedriften. Sykkelen oppleves som stabil og god å kjøre.
Vi likte displayet på computeren som er lett å lese og betjene. Sykkelen har også digitale løsninger med mulighet for oppkobling til mobiltelefonen din.
Et bagasjebrett på ca 65 cm gir god plass til to barn, og du har valget mellom variert utstyr for transport av barn eller varer. Vi testet en modell med setepute, ryggstøtte, fotstøtter og ramme til barna, såkalte "monkey bars". Det var også et solid bagasjebrett foran. Du kan få bagasjebrett til styret som kan ta 5 eller 15 kg. Dette kommer i tillegg til lastekapasiteten på 65 kg på bagasjebrettet bak. Det er en fordel å kunne laste på sykkelen foran, men vær oppmerksom på at tung last på styret gjør styret veldig skjelvende og vinglete. Vi erfarte dette når vi testet sykkelen.
Høyt tyngdepunkt på midtail-sykkelen
Multicharger har 26 tommers hjul, som er forholdsvis stort sammenliknet med en del andre lastesykler av denne typen. Det betyr at tyngdepunktet på bagasjebrettet kommer ganske høyt. Dette påvirker balansen og stabiliteten på sykkelen når den er lastet tungt, og det vil du merke når du holder eller triller sykkelen. Undertegnede er lav og forholdsvis lett, så for meg var det krevende å balansere sykkelen med mye last. Hvis du skal ha en eller flere barn på bagasjebrettet, vil det antakeligvis være en fordel å ha både mer høyde og tyngde enn meg for å håndtere sykkelen. Dette var det eneste lille minuset i vår erfaring med sykkelen.
Produktfakta
Motor | Bosch Performance CX 250W |
---|---|
Gir | Enviolo trinnløst navgir/beltedrift |
Batteri (Wh) | Bosch Powertube 750 Wh |
Bremser | Magura MT5/MT4 hydrauliske skivebremser |
Rekkevidde (oppgitt) | 60-200 |
Egenvekt | 26,3 |
Oppgitt maksvekt (sykkel + fører + last) | 165 |
Makslast bagasjebrett | 65 |
Maksvekt fører | ikke oppgitt |
Er din sykkel registrert?
Vi har laget et sykkelmedlemskap for deg med ett mål: Å skape en tryggere og enklere sykkelhverdag.
Publisert: 27. april 2022
Sist oppdatert: 30. november 2023