Gjør isskraper-jobben enklere for deg
Å skrape is av bilen er kanskje ikke det du har mest lyst til en kald vintermorgen, men den kjedelige jobben må gjøres. Faktisk er det direkte trafikkfarlig å ikke skrape rutene skikkelig. Det er viktig at du som sjåfør har god sikt ut alle ruter når du kjører.
I sidedøren til de aller fleste av oss ligger den firkanta isskrapen alle får som reklame-giweaway, men hvordan gjør den jobben sammenlignet med andre, mer moderne isskrape-produkter?
Vi har gjort en enkel brukstest av fire isskrape-metoder for å se på fordelene og ulempene ved produktene.
Vi understreker at dette ikke er vitenskapelig test, men våre erfaringer knyttet til populære isskrape-produkter.
Flere minutter forskjell
Vi lot fire biler fryse ned over natten, for så å ta tiden på hvor lang tid det tok å skrape is av frontruta og siderutene.
Den som gjorde jobben raskest var kjegleskraperen med 1 minutter og 32 sekunder, mens vi brukte nesten 5 minutter med den tradisjonelle firkanta isskrapen.
Det må merkes at den gode, gamle skrapen hadde tøffere is å bryne seg på, så vi lener oss ikke blindt på tiden når vi vurderer produktene.
Er du ute etter produktet som gjør jobben raskest, så er den kjegleformede isskraperen produktet for deg. Den skraper en større flate raskere siden den har flere skrapeflater.
Hvis du ikke er så sterk i henda, så er den elektriske skraperen fra Kärcher et godt alternativ. Den skraper godt av isen, men dekker ikke så store flater. Det er dessuten enda en dings å lade.
De-icer er produktet vi likte dårligst. Ja, den gjør jobben, men prislappen blir ganske så stiv på sikt. Dette er heller produktet det er praktisk å ha i bakhånd for å løsne stålisen.