XPeng G6
XPeng G6 kommer i eksakt samme fysiske størrelse som Model Y og det er fristende å konkludere med at G6 er en direkte konkurrent til den mestselgende elbilen her til lands.
El Prix sommer 2024
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
G6 er en mellomstor SUV som er bygget på siste generasjon av elbilplattformen SEPA 2.0. Bilen er basert på 800-volts teknologi og har dermed en ladekapasitet på opptil 280 kW.
Modellen kan leveres i to varianter. RWD Standard Range leveres med bakhjulstrekk og en batterikapasitet på 66 kWh/rekkevidde på 435 kilometer (WLTP). AWD Performance leveres med firehjulstrekk og en batterikapasitet på 87,5 kWh/rekkevidde på 550 kilometer (WLTP).
Kupeen i G6 er trukket langt fram for å maksimere plass i bilen og dermed er det god plass i baksetet, samt et Bagasjerom som rommer 571 liter. Bilen er utstyrt med V2L og har mulighet for hengerfeste.
De første bilene forventes utlevert høsten 2024.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Ladetid (10–80%): I målingene vi har gjort i tabellen nedenfor, har vi rundet alt over 30 sekunder opp og alt under 30 sekunder ned til nærmeste minutt.
XPeng G6
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
XPeng G6 ladet fra 10 til 80 prosent på 19 minutter og 35 sekunder under sommertesten 2024.
Om testbilen
Utstyrsnivå
Nei
Chassis
Sport Utility Vehicle
Netto batteripakke
87.5 kWh
Pris for testbil
509 900 kr
Rekkevidde (WLTP)
550 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
17.9 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 571 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i XPeng G6 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
103 cm
Gulv lengde
95 cm
Høyde opp til setekant
48 cm
Åpning bredde
104 cm
Åpning høyde
68 cm
Om testbilen
Chassis
Sport Utility Vehicle
Bagasjerom bak
571 liter
Nyttelast
443 kg
Taklast
75 kg
Egenvekt uten fører
2120 kg
Tillatt totalvekt
2638 kg
Hengerfeste
Ja
Tilhengervekt
1500 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?