Mellomklasse

MINI Countryman

Mini Countryman er en mellomstor SUV for deg som liker det lekne.

El Prix sommer 2024

Foto: Siv Seglem

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Mini Countryman er nå endelig hel-elektrisk! Den er bygget på samme grunnkonstruksjon som BMW iX1 og iX2, men har sin egen, distinkte stil og sjel. SE 4ALL har en motor på hver aksling, samlet motoreffekt på 230 kW/313 hk og en WLTP-rekkevidde på inntil 433 km. Batteripakken er på 64,7 kW netto.

Fordeler

  • Sjarm på fire hjul

  • Særegen og velfungerende infotainment

Ulemper

  • Snaut med plass til langbeinte i baksetet

  • Mindre bagasjeplass enn hos konkurrentene

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

Ladetid (10–80%): I målingene vi har gjort i tabellen nedenfor, har vi rundet alt over 30 sekunder opp og alt under 30 sekunder ned til nærmeste minutt.

el prix Sommer 2024

MINI Countryman

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
29 min
Maks effekt
130 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
28 min (-1min)
Maks effekt
128 kW (-1.5%)
Ladeeffekt (kW) sommer (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

Mini Countryman SE All4 ladet fra 10 til 80 prosent på 28 minutter og 8 sekunder under sommertesten 2024.

Om testbilen

Chassis

SUV

Pris for testbil

632 832 kr

Rekkevidde (WLTP)

411 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

18 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 460 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i Mini Countryman SE oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

101 cm

Gulv lengde

83 cm

Høyde opp til setekant

45 cm

Åpning bredde

93 cm

Åpning høyde

45 cm

Om testbilen

Chassis

SUV

Bagasjerom bak

460 liter

Nyttelast

495 kg

Taklast

75 kg

Egenvekt uten fører

2000 kg

Tillatt totalvekt

2570 kg

Hengerfeste

Ja

Tilhengervekt

1200 kg

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller