MINI Countryman
Mini Countryman er en mellomstor SUV for deg som liker det lekne.
El Prix sommer 2024
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Mini Countryman er nå endelig hel-elektrisk! Den er bygget på samme grunnkonstruksjon som BMW iX1 og iX2, men har sin egen, distinkte stil og sjel. SE 4ALL har en motor på hver aksling, samlet motoreffekt på 230 kW/313 hk og en WLTP-rekkevidde på inntil 433 km. Batteripakken er på 64,7 kW netto.
Fordeler
Sjarm på fire hjul
Særegen og velfungerende infotainment
Ulemper
Snaut med plass til langbeinte i baksetet
Mindre bagasjeplass enn hos konkurrentene
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Ladetid (10–80%): I målingene vi har gjort i tabellen nedenfor, har vi rundet alt over 30 sekunder opp og alt under 30 sekunder ned til nærmeste minutt.
MINI Countryman
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Mini Countryman SE All4 ladet fra 10 til 80 prosent på 28 minutter og 8 sekunder under sommertesten 2024.
Om testbilen
Chassis
SUV
Pris for testbil
632 832 kr
Rekkevidde (WLTP)
411 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
18 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 460 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i Mini Countryman SE oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
101 cm
Gulv lengde
83 cm
Høyde opp til setekant
45 cm
Åpning bredde
93 cm
Åpning høyde
45 cm
Om testbilen
Chassis
SUV
Bagasjerom bak
460 liter
Nyttelast
495 kg
Taklast
75 kg
Egenvekt uten fører
2000 kg
Tillatt totalvekt
2570 kg
Hengerfeste
Ja
Tilhengervekt
1200 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?