Mellomklasse

Hongqi EH7

Hongqi EH7 er en helelektrisk sedan som vil leveres med både bakhjulsdrift og firehjulsdrift. Den nye modellen fra Hongqi har lagt fra seg Rolls-Royce fronten til E-HS9 til fordel for en glatt lav front med et bredt smil.

El Prix sommer 2024

Foto: Siv Seglem

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

EH7 er bygget på en ny elektrisk plattform med forkortelsen FME. Denne plattformen er spesialisert for biler med akselavstand mellom 2,7 og 3 meter. Batterikapasiteten på den råeste varianten rapporteres å være på hele 111 kWt, noe som bør bety lang rekkevidde.

Modellen går fra 0 til 100 km/t på skarve 3,5 sekunder og har en samlet motoreffekt på 455 kW (619 hestekrefter) på varianten med firehjulstrekk. Mulighet for hengerfeste med opptil 1000 kilo last og en makseffekt på 250 kW hurtiglading er noen av finessene du kan forvente fra denne lekre bilen.
De første bilene forventes på norske veier i løpet av fjerde kvartal 2024.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

Hongqi EH7 skal testes sommeren 2024.

el prix Sommer 2024

Hongqi EH7*

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
38 min
Maks effekt
170 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
Kommer senere

Om testbilen

Chassis

Sedan

Netto batteripakke

103.5 kWh

Pris for testbil

0 kr

Rekkevidde (WLTP)

600 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

16.1 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 400 liter
  • Bagasjerom foran: Ja

Bagasjeromsstørrelsen i Hongqi EH7 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

83 cm

Gulv lengde

110 cm

Høyde opp til setekant

46 cm

Åpning bredde

87 cm

Åpning høyde

48 cm

Frunk bredde

56 cm

Frunk høyde

17 cm

Frunk lengde

40 cm

Om testbilen

Chassis

Sedan

Bagasjerom bak

400 liter

Hengerfeste

Nei

Tilhengervekt

1000 kg

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller